The land of opportunities...

...ja, i alla fall var det de människor trodde när det mellan åren 1886- 1923 immigrerade 14 miljoner människor hit till USA. För att uppleva hela detta spektakel tog vi idag färjan ut till Ellis Island och the Statue of Liberty.
Det är med sanna mina ord en stor och stark kvinna som står där, lite som Xena, krigarprinsesan, som Tv3 visade så flitigt för några år sedan.
Vi ville med hela våra hjärtan enda upp till gudinnans krona, men dessvärre var dessa biljetter slutsålda tills mitten av augusti. Galet!
En låda packad med sillar. Eller i detta fallet en "flyktingbåt" packad med äkta turister!! (Manhattan i bakgrunden)
Tro det eller ej, men VI var de mest utklädda på hela ön!...
Där är HON! Vi fick dock inte komma upp längre än pedistalen, och det är en bit under fötterna.
Jag har försökt säga till dem, men Marie och Martina har någon dålig vana av att pilla i näsan!!
Och som vanligt...
...obligatoriska hoppbilder!
Pappa Lars undrade för övrigt hur Ground Zero ser ut i dagsläget, svårt att beskriva så se istället nedan!
Det ska, om jag inte minns fel bli två fontäner där de ursprungliga tornen stod, plus två ytterliga torn som kommer fungera som minnes monument. Men om byggnadsarbetarna fortsätter ta så långa lunchraster lär det dröja ett bra tag till!!
Nu är klockan snart 6, och döma av våra ögon, blir det en ganska lugn kväll!
TTYL! (talk to you later)
/ TRTG (the roadtrip gang)
OBS!



EN HÄLSNING TILL TORDA!(?) (Kammes jobb)
Kom inte och säg att detta inte var likt...
Hela Manhatta i mina händer, helt okej!
Tack för tröjan, jag har på mig den precis hela tiden, eftersom färgen passar till allt!!!(eller tar jag bara på mig den när specialla foton ska tas...)
Sköt om er! / Lådhopparen




Kommentarer
Postat av: Gerd o Lars

Där har vi de snygga tröjorna igen och minsann har ni fått snygga hattar också. Tänk så mycket känslor Liberty damen har väckt. Kram

2010-05-12 @ 15:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0