Med kameran runt halsen?

Nu börjar resan närma sig med stormsteg.
Det känns overkligt, och jag kommer förmodligen inte fatta det fullt ut, förens jag är där på hotellet i New York, sätter in nyckeln i dörren och springer in till bästa sängen och skriker: PAX!!! Nä, helt seriöst, jag fyller 22 till hösten, det skulle jag aldrig göra! Not!

I denna enorma stad, olik lilla Lund på alla sätt, kommer jag känna mig som en sann turist. Därför har jag valt ut den perfekta outfiten, för att detta även ska bli extra tydligt:

Hawaii-skjorta, beiga skjorts (som sitter alldeles för högt upp givetvis), trendig midjeväska (den var iaf det på 80-talet), och för att lägga grädden på moset; en kamera runt halsen. I min utstyrsel ska jag sedan se allt, som jag hitintills bara sett på Tv. Empire State buliding, Frihetsgudinnan och senare i DC, även Vita huset. Men förutom det stora antalet platser som man borde se, finns det även andra saker jag vill se, uppleva, eller bara höra talas om!

 Så här kommer Kammes top 7 på det!:

1. Det finns två saker jag hatar rejält! Det ena är matväg, i form av kapris!, och det andra är hajar. Därför vill jag utmana ödet rejält, och testa mina gränser, så jag har därför bestämt mig för att äta en hel burk med kapris i USA! SPÄNNANDE!, Nä där ljög jag… Men jag vill dock stöta på en haj, kanske inte på stan så där på måfå, men när jag är förberedd! Haj! Haj!, fy fasiken, bara ordet haj får mitt hjärta att slå, svetten att rinna och mina ord att svacka. Ja, ungefär som när man ser en riktigt snygg kille…

 

2. Starbucks! Detta fenomen som kan liknas vid vårt svenska ”Espresso house”, men ändå inte…Skillnaden är att Starbucks är så stort, och finns precis överallt. Så i sann Hollywood stil, likt kändisar som systrarna Ohlsen och Lindsey Lohan, ska jag sträva omrkring med en ”mochha-latte-frappino-cappere-shoootahejti” (var tog vanligt kaffe vägen?) i handen och känna mig allmänt cool.

 


3. Nästa på listan är att stå vid vägen och rikta en hårtork mot bilarna som kommer körande. Tanken är att jag ska se om de tror jag skjuter laser på dem, och om de då saktar ner. Dessvärre finns det en chans att någon tror att jag riktar en pistol på dem, och jag då istället blir skjuten på en "drive-by". Jaja, antar att det är smällar man får ta!








4. Amerikanare tror ofta (?) att de är i centrum, och att hela världen kretsar kring dem. Därför vill jag se hur en äkta amerikan reagerar när jag frågar "du, vem är president hos er?". När jag sedan får svaret, ska jag bli chockad över att de har en färgad president, samtidigt som jag antar att de har målat om "vita huset" nu till svart?! Resultatet?: Svenskar kan nog framstå som en aningen insnöade...

 

  Cool kille i solbrillor!


5. Vinna en miljon samt gifta mig i Las Vegas. Punkt slut.



6. Något som jag verkligen vill göra är att se en riktigt baseballmatch. Jag ska köpa hela outfiten och sen låtsas  att jag är det mest inbitna fanet där är. Får passa tungan, så jag inte plötsligt skriker: "HEJA LUNDAGÅRD!" eller något, då kanske jag får stryk. Tur man har sett cheerleadingfilmen "bring it on" ungefär 10876 gånger så man kan de bästa moovsen i alla fall, för bästa stämnings skull!!

 

7. Äta en 2 kg stek på restaurang. Om man klarar det, får man den gratis. Jag har dock sett en video med en stor man som lätt vägde 150kg. Han klara det inte. Så, nä, jag gör nog inte det nu, men jag får hitta någon annan som vill! 

På tal om stek (läs schtek), här är en stockholmare!


TTYL! (=talk to you later, har lärt mig det av min bästa kompis Paris Hilton)


 PS, snart 19 dagar kvar bara. Ds.

Kamme


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0